Gå direkte til innhold
Vegtilsynet

Rapport om møteulukke med to vogntog på riksveg 4 like nord for Hagantunnelen ved Slattum i Nittedal kommune 27. mai 2021

Sikkerheitstilråding Veg nr 2022/12T

Undersøkinga av møteulukka mellom to vogntog nord for Hagantunnelen på riksveg 4  i Nittedal 27. mai 2021 viser at søvn og trøyttleik ha vore medverkande til at det eine vogntoget kryssa vegbanen. Vogntoget hadde ingen tekniske førarstøttesystem som kunne ha varsla føraren om byte av køyrefelt eller om trøyttleik eller umerksemd. System for trøyttleiks- og merksemdsåtvaring (Driver Drowsiness and Attention Warning, DDAW) blir obligatorisk for alle nye køyretøy i EØS sine medlemsstatar frå 7. juli 2024. SHK meiner at det bør initierast arbeid for auka bruk av førarstøttesystem, og ser at Treparts bransjeprogram for transport har digitale verktøy som kan hjelpa transporttingarar til å spesifisera også tekniske førarstøttesystem i sine kontraktar.

Statens havarikommisjon tilrår Treparts bransjeprogram for transport om å inkludera punkt om tekniske førarstøttesystem i "e-guide for godstransport på vei".

Status

Lukka

Samandrag

Torsdag 27. mai 2021 frontkolliderte to vogntog på riksveg 4 like nord for Hagantunnelen i Nittedal kommune. Ulukka skjedde tidleg om morgonen, på ei tid med lite trafikk. Begge køyretøya fekk omfattande skadar i frontane og på venstre side av førarhyttene, og lasta til det nordgåande vogntoget lausna frå semitilhengaren og la seg utover i vegbanen. Føraren av det sørgåande vogntoget omkom, medan føraren av det nordgåande vogntoget blei alvorleg skada.

Undersøkinga har vist at nordgåande vogntog kom over i motsett køyrefelt mest sannsynleg fordi føraren sovna, sjølv om krava til arbeids-, køyre- og kviletid var følgde. SHK vil med denne rapporten oppfordra både styresmakter, transportselskap og lastebilførarar om å gjera seg bevisste på tryggleiksproblemet omkring trøyttleik under køyring, samt aktivt velja køyretøy som er utstyrte med system for trøyttleiks- og merksemdsåtvaring.

Havarikommisjonen fremmar ei tryggleikstilråding til Treparts bransjeprogram for transport som følge av undersøkinga.